رفع ارور 404

ریحانه لطیفیان

ارور ۴۰۴ چیست؟

برای رفع  ۴۰۴ Error یا پیام خطا یافت نشد یا Not found اغلب توسط وب سایت های شخصی تنظیم می شود. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که خطای ۴۰۴ بسته به اینکه از چه وب سایتی نشان داده شده است ، تقریباً به هر شکلی قابل تصور است.

چگونه ارور ۴۰۴ را برطرف کنیم؟

۴۰۴ پیام خطا یافت نشد می تواند در هر مرورگر یا هر سیستم عامل ظاهر شود. بیشتر خطاهای ۴۰۴ یافت نشد همانطور که صفحات وب انجام می دهند در پنجره مرورگر اینترنت نمایش می دهند.

در اینترنت اکسپلورر ، پیام یافتن صفحه وب معمولاً خطای HTTP 404 را نشان می دهد ، اما یک خطای ۴۰۴ درخواست یکی دیگر از موارد ممکن است. با بررسی ۴۰۴ یا ۴۰۰ در نوار عنوان ، می توانید ببینید که خطای IE به چه خطایی مراجعه می کند.

1- بارگذاری مجدد صفحه

این موضوع اغلب اتفاق نمی‌افتد، اما بعضی اوقات سرورهای وب می‌توانند با مشکل مواجه شده و به ‌سادگی نتوانند صفحه‌ای را نشان دهند که واقعا وجود دارد. اولین کاری که در این مواقع باید امتحان کنید، بارگذاری مجدد صفحه است.

اکثر مرورگرها از کلید F5 برای این منظور استفاده می‌کنند و همچنین یک دکمه Refresh را در قسمتی از نوار آدرس ارایه می‌دهند. در بیشتر مواقع این راه‌حل نمی‌تواند مشکل را برطرف کند اما فقط یک ثانیه طول می‌کشد تا آن را امتحان کنید.

 

2- بروزرسانی htaccess. برای از بین بردن خطا ۴۰۴

اگر با موارد بالا مشکل سایت شما حل نشد برای رفع خطای ۴۰۴ توسط کد زیر باید فایل htaccess. را بروزرسانی کنید. وارد این فایل شوید و کد زیر را در فایل htaccess. در پایین صفحه قرار دهید و ذخیره کنید. نکته : اگر با این مورد هم مشکل بعد از چند دقیقه حل نشد کد وارد شده را پاک کنید و دوباره htaccess  را ذخیره کنید.

 

3- حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید!

پاک کردن حافظه کش مرورگر یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای حل خطای ۴۰۴ از آن استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است این خطا از جانب شما باشد؛ برای مثال ممکن است شما بتوانید یک لینک را در تبلت خود باز کنید اما قادر نباشید تا همان لینک را در تلفن همراه خود باز کنید. در این شرایط پاک کردن کش مرورگر راهکار مفیدی خواهد بود.

Share This Article
Leave a comment